Jag älskar tjuvlyssnat.se!

Kalmar
Tjej och kille ~17år sitter och samtalar om dumma lärare och annat på bussen.

Tjej: Vet du vad det stod i min engelska grammatikbok?
Kille: Näe, vaddå?
Tjej: "They say you are weightless in space, so that's good news for fat people, isn't it?"

Stockholm
Pojke ~12 beställer och betalar, kommer sedan på att han glömt köpa något och går bort en bit och raffsar åt sig något och går tillbaka till kassan, där en ny kund blir betjänad.
Kassörska ~40 (svalt): Du borde komma på vad du ska ha innan, lite smartare kanske?
Pojken (ännu svalare): Det är inte jag som är 40-plus och jobbar här, 7-Eleven-Einstein

Flen

Pojke ~3 står med pappa ~25 i kön.
Pojken (mot de övriga i kön): Kan ni hålla käften!
Pappan (tar med pojken och sätter honom på en bänk vid kassan): Nu sitter du här och är tyst!
Pojken (mot kön): Ni kan hålla käften i alla fall!


Malmö (såklart)

Ung man ~20 (efter att ha beställt en falafel): Ursäkta, men vad är falafel gjort av?
Försäljaren (som bryter): Chicarta!
Ung man: Förlåt, vad sa du?
Försäljaren: Chicarta!
Ung man: En gång till!
Försäljaren (nu irriterat): Chicarta, chicarta!
Ung man: Jag ber om ursäkt, men jag förstår faktiskt inte vad du säger.
Försäljaren (nästan skriker): Chicarta! KIK-ÄR-TA!

Malmö
Tåget är fullsmockat och en man i kostym ~50 sitter och läser affärsdokument. Men det kommer ideligen pip från hans mobil. Han blir mer irriterad för varje gång och muttrar och stirrar sig omkring. Till slut får han nog och ställer sig upp
.
Mannen: OK, vem faaan är det som bluetoothar bögporr till mig hela jävla tiden?!


Jag älskar svenska folket.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, tjuvlyssnat är bäst ^^

En pappa sitter tillsammans med sin lilla flicka ~3 på tåget, mittemot sitter en ung kille och en äldre dam. Pappan skalar en apelsin.
Pappa: Vill du smaka?
Flicka: Ja. Det där var en rejäl apelsin!
Pappa (nyfiket): Hur menar du med "rejäl"?
Flickan funderar tyst en stund.
Flicka: Det där var en rejäl bajskorv!
Förtvivlade försök att kväva fniss utbryter.

Gröna linjen, Medborgarplatsen
(En mycket hårig man i shorts och linne kommer in i vagnen).
Pojke 5+: Mamma, varför har den där mannen päls?
Mamman: Men Schhh!
Pojke 5+ (skriker): Men varför har han päls?!
(Alla på tåget börjar le, mannen tittar ilsket på ungen).
Pojke 5+ (lite rädd): Mamma, björnen tittar argt på mig nu!

2007-02-06 @ 22:05:40
Postat av: Sofie

HAHAHAHA
gud vad roligt :D

2007-02-06 @ 22:50:32
URL: http://ricochet.blogg.se
Postat av: Lisa

HAHAHA, sitter här och skrattar hysteriskt för migsjälv ;O

2007-02-07 @ 15:50:02
URL: http://anothersunnyday-.blogspot.com
Postat av: Sandra

Kan påpeka att den sista inte aaaalls har något med mig att göra. Ehum.

2007-02-19 @ 08:57:44
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0