Cosmic pop with bells on top

Blev tillfrågad vilken slags musik jag ej gillar, detta p.g.a att många i min närhet ser på mig som nått slags musikorakel. Den där som kan och vet allt och den musik som Sandra inte minst kan berätta 7 saker om existerar inte. Jag visste väl att den frågan skulle tas upp någon gång.
Men ändå hade jag ingen aning om vad jag skulle säga. Blev helt tyst i flera minuter tills jag tillslut svarade långsamt: "Musik kan inte vara dåligt för musik är uttryck från olika människor, det är som att säga att dina skor är dåliga skor för det är inget jag vurmar för. Jag är helt besatt av att det alltid finns något intressant i varje liten sak på jorden. Något vackert, lekfullt, svart eller bara helt enkelt fångande. Så länge folk verkligen tror på sin musik och gör det med hela sitt hjärta så är musiken bra. Är man "feg" och gör ett halvjobb så klarar jag inte av det, det blir mest deprimerande och jobbigt - inte för att deprimerande låtar är dåliga, men, ja, ni förstår vad jag menar?"
 
Jag fick svaret "Nej Sandra, det gör vi inte. Gå och lägg dig."

Jag saknar vettiga människor.

Kommentarer
Postat av: Sofie

meh :/
det där var ju inte ens i närheten av obegripligt.
för övrigt så har jag själv nästan samma nställning. Visst finns det musikstilar som jag liksom inte gillar, men det finns alltid undantag bland själva låtarna. Alltid någon låt av någon artist man egentligen inte gillar, som överaskar och visar sig vara bra (till exempel, just nu gillar jag låtar med nelly furtado, robbie williams och green day/U2, artister som jag vanligtvis inte gillar alls)

med ett öppet sinne och en positiv inställning till musik kommer man långt :)

2007-02-20 @ 09:49:40
URL: http://ricochet.blogg.se
Postat av: .........

du försöker bara låta som ola, sådär sa han i en interjuv nyss ju. sluta försök vara honom

2007-02-20 @ 12:29:08
Postat av: Sandra

I vilken intervjuv då?

2007-02-20 @ 12:33:33
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sofie

tror att den anonyma personen menar intervjun in Sonic.

tydligen så får man inte tycka likadant som Ola. för då är amn en härmapa som bara vill vara cool. Även om man verkligen tycker så eller inte :P

2007-02-20 @ 12:39:32
URL: http://ricochet.blogg.se
Postat av: Helena

"Musik kan inte vara dåligt för musik är uttryck från olika människor" Skit samma om Ola råkat säga det innan, det stämmer ju hur bra som helst! Så tänker jag ofta om poesi, att den inte kan vara "dålig" bara att olika människor tar till sig den på olika sätt.

2007-02-20 @ 17:00:21
Postat av: Sandra

Nu är jag ledsen. Människor må ljuga. Men IP-nummer gör inte det.

2007-02-20 @ 19:09:47
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sandra

Man kanske borde tänka lite mer när folk är extremt datorkunninga i ens närhet. (Och nej, jag menar inte mig själv.)

2007-02-20 @ 19:15:41
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sandra

Den anonyma personen kan dö för nu har du förstört 2 dagar för mig. Fått mig att tveka på den som betyder mest och fått mig att vilja dö i tron om att det var just den personen som skrev det.

2007-02-21 @ 16:24:37
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0