Inner beauty is a joke, kill your hunger with a smoke

Jag läste alldeles nyss ett inlägg utav Isabelle Ståhl om "Sexig svält" där hon tar upp faktumet att det för killar är ett måste medans det för kvinnor är ett obskyrt never-do att äta mycket när man går ut och äter.
Och visst är det inte precis som hon säger?
Alla ni tjejer därute, när ni går på McDonalds eller Burger King väljer ni inte självklart det lilla mealet som är i size med Happy/Kids Meal?
Visst gör ni det?
Och visst ser ni ner på mig när jag glatt beställer en Big Mac & Company eller ett stort Angus Meal? Då tycker ni "oj, vad mycket du äter" och ni viskar om hur fel jag gör, speciellt om vi är ute och äter med killar.
Ja, herregud, killar får ju inte veta att vi tjejer äter. För något sånt gör vi ju verkligen inte!
Men vet ni vad jag vet? Jo, att när ni sitter där hemma så avundas ni mig och mina fellow sisters, ni vill också ha den där Big Macen ibland men ni vågar inte, ni tror att ni blir feta små grisar om ni tar en tugga för mycket ibland.
Men do you know what? Ni blir inte det.
Och om ni blev några kilo tyngre men så mycket gladare, vad spelar det då för roll?


(En rolig anmärkning är att när man är ute på snabbmatställen så ser man de här tjejerna väldigt ofta sitta med en dricka och en mellan pommes. De tycker att de är duktiga som inte äter mycket. Men vadfan, ni är ju mer än dumma, ni väljer det absolut fetaste och värsta man kan äta utav allt McD eller BK serverar. Ta hellre en rejäl hamburgae och bli mätta.
Mättnad, det är en feeling ni borde testa nån gång.)

Kommentarer
Postat av: Emma

I totally agree, jag har aldrig någonsin förståt vitsen med att inte äta sig mätt, eller inte äta alls. Det är inte farligt att gå upp lite i vikt och om man nu vill vara smal så rekomenderar jag att äta ordentlig mat och träna istället för att sluta äta.
Jag citerar en kompis "Mat är nog världens bästa uppfinning"

2007-12-14 @ 18:43:17
URL: http://foolemma.blogg.se
Postat av: Josefine

Det finns väl ingen mening med att beställa något fjuttigt. Men visst, jag märker det. Väldigt mycket i skolmatsalen där tjejerna lägger upp en halv potatis och två köttbullar. De förstår inte att det är bättre att äta sig mätta på mat istället för att äta en chokladbit efteråt för att bli mätta.

För det är ju faktiskt ofta så, att de som äter väldigt lite på mcdonalds, i skolmatsalen är tjockare än de som äter mer. Det är lite lustigt.

2007-12-15 @ 17:41:23
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Anonym

kan någon förklara för mig varför man ens skall gå till McDonnalds eller Burger King? Dom som arbetar där förnedras varje dag, tjäner ingenting och maten som serveras är ju så jävla onyttig så de e sorgligt...

...fast de e gott som fan.

2008-03-12 @ 09:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0