Your New Favourite Band

The Hives.
Jag upprepar;
The Hives.
Älskade band vad ni är bra! Den närvaron och energin som The Hives har, har jag ej sett på något annat band på många år.
Pelle skriker och har sig och publiken lyder hans minsta vink, inte ens fjortisarna vågar skrika när Pelle hyschar ner publiken. Eller när han prestenterar låter med ord som "Den här låten handlar om vilket jävla självgott svin jag är" eller "Det här är en låt från vårt nya album som kommer i höst "The Black AND White Album", texten handlar om saker som exploderar men musiken handlar egentligen om att supa och knulla". Pelles äldre bror Niklas (Nicholaus Arson) är inte sämre han, han säger emot Pelle och skriker åt publiken att skrika när Pelle hyschar och hans utspel med gitarren får vemsomhelst att bli förstummad.
Som Sofie till exempel.
Jag tar med en "old-glampop/rock-is-the-shit-och-det-som-är-bra-idag-är-mika-ungefär" (okey inte riktigt men ni vet, du vet) till en The Hives-spelning. The Hives, som hon sagt att hon egentligen inte gillar särskilt wohomycket. Vi står på andra raden och efter spelningen utbrister hon "men herregud, det där var sjukt bra!" och det går mycket snack om intensiteten i bandet, hur tajta de är och hur sjukt bra de verkligen är live.

image221
Foto: Olle Kirchmeier www.rockfoto.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0