At the end of the road there's a bucket filled with pennies

49935-224


När jag åkte hem från stan så såg jag en bild framför mig och var bara tvungen att fota även om jag satt i bilen, lyckades rätt precis fotografera så att instrumentbrädan ej kom med. Dock vet jag inte om nån går på att blänket i vindrutan är små lätta Cirrusmoln.

För övrigt så har jag tittat på Morden i Midsomer alldeles nyss. Det handlade om rivalisering bland fotografer. The old fashioned ones som endast använder gamla hederliga analoga kameror och de som prisar digitalkameror och Photoshop.
Jag vet inte vart jag står. Jag gillar både och.
Dock var det rätt komiskt att se bilden över hur regissören tänkt sig.
De old fasioned ones hade beigea fotovästar med en miljon fack överallt och sprang runt och låtsades att det fortfarande var 1854 då deras hierarki och rädlsa för varandra spelade en mycket stor roll. Dessutom hade de den där klassiskt engelska looken.
De nya däremot, de var de "coola". Rebellerna. De sprang runt i svarta bombarjackor och hade stenansikten. De var mer råa, köksinstallatörer och byggjobbare. If you mess with me you're messing with my whole crew. De var dock mer öppna med hur de gick tillväga för att skapa sina bilder.

Jag fick många goda skratt må jag säga.

Kommentarer
Postat av: annika

fin bild! :)

2007-08-15 @ 17:23:23
URL: http://annikapaananen.webblogg.se
Postat av: Tilda

Såg också Morden i Midsomer (eftersom det är mit tfavoritprogram), och jag tänkte på alla mina små fotovänner. :P Men visst var det komiskt med bilden över de nya, coola fotograferna jämfört med de äldre, och att det var som en slags verklighet som någon fångat in till en liten värld av fotografi istället...? XD

2007-08-15 @ 19:47:48
URL: http://tilda.webblogg.se
Postat av: Sofia

hihi jag såg det med! jag höll på att dö när skinjackegänget kom och dinglade med sina digitalkameror! haha.

2007-08-15 @ 20:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0