Mina handskar kan inte rädda världen

Back to school again!
Imorse när jag vaknade så..eller vaknade och vaknade, jag somnade vid 5-6 så jag hade ju inte direkt somnat så bra iallafall.
Men, jag går upp och börjar klä på mig och fixa allt som fixas bör på morgonen, när jag är halvt färdig upptäcker jag att det är 10 minuter kvar tills bussen drar utan mig så det blir till att skita i resten och springa i högklackat på grus till bussen. Jag fattar inte att mina skor höll!

Nör jag kommer in i estethuset så möts jag av det sista jag orkar med en dag som börjat så.
Ett par veganer som värdesätter djur över allt annat på vår jord.
De ser mina handskar och sen så gick det inte att få tyst på dom!
Ja, jag använder skinnhandskar. Ja, jag vet att djuren inte behandlas rätt. JA, JAG VET ATT DE LIDER!
Men i en värld då vi håller på att rasera (om vi inte redan gått för långt) hela vår omgivning, människor är helt hänsynslösa mot varandra och bara kräver mer och mer makt så orkar jag inte bry mig om mina handskar. Tyvärr. Jag fryser och skinnhandskar håller mina händer varma.
Jag vet att det är helt avskyvärt om man tänker efter men....fan nej jag har ingen ursäkt för att jag använder skinnhandskar, mer än att jag älskar dem för de är så sköna och varma.
Fast det är inte en ursäkt.
Men ibland måste man få blunda. Ibland måste man få bara göra det lättaste.
För vår värld är ingen enkel plats att bo i.


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha, så otroligt löjligt egentligen .. haha tycker du inte? man kan la få ha vilka kläder man vill. okej om dom vill vara veganer och skita i att ha skinnhandskar och äta kött (som förövrigt är jävligt gott!) men dom vill ju att vi accepterar dom som dom är och det gör vi. men, då kan vl dom acceptera oss som inte valt att haka på deras spår, eller hur? haha, sånthär kan reta mig också, så du är inte ensam sandra! ;D haha kram!

2006-11-06 @ 22:47:36
URL: http://anothersunnyday-.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0