Ojojoj vilken helg det har varit!

Hey Guacamole!

 

Ojojoj, nu var jag tillbaka till medvetandet igen då?

För att inte bli alldeles för vimsig och tråkig så ni inte fattar ett skit så börjar jag från början;


Torsdag 07.00
går jag upp för att packa det sista och göra mig iordning för den lilla trippen runt Sverige, kändes som om jag glömde hälften men ändå så hade jag waaay too much med mig.

Åker med bussen in till Gbg och får där veta att jag inte får åka med mitt tåg, alla dubbeldäckare på sträckan Gbg-Sthlm var ?inställda? man fick bara sitta i nedre vagnen, p.g.a detta så fick alla som skulle direkt till Sthlm ta X2000-tåget som gick en timma senare. Jaha. Tack för den, visst det var skönt att åka det istället men åh, så kul jag hade på stationen i en timma ^^

På tåget så visade det sig att de hade ett samarbete med Wallmans Salonger och vi bjöds på glass och underhållning =) Jag var dessutom den bästa ljudteknikerna någonsin, jag kunde trycka på av/på-knappen för de uppträdande XD

Väl framme så möter jag upp Maria och vi åker ut till Trångsund. Ja. Det är mobbat det namnet ja XD

Där oroar vi oss för sömnen och lite annat, så till soundtracket av Hair och även lite rysk skum musik gör vi det sista för vår resa.


Torsdag 20.00
jaha. Pendeltåget är försenat 25 minuter?tack för den också?men vi hann väldigt bra till Cityterminalen ändå, faktiskt i riktigt bra tid!

Så då satt vi på den fina bussen som skulle ta oss till Sundsvall, vi var allmänt uppspelta även om vi inte riktigt fattade vart vi skulle och vad vi skulle göra XD

Maria fick i alla fall ganska bra med sömn, jag sov en knapp timma.

När vi gjorde ett längre stopp i Trönnebro mitt i ingenstans så upptäckte jag att det inte var ett ställe för mig, myggen fanns och de älskade mig!


Fredag 02.20
Framme i Sundsvall. Inget hotell. Lång väntan. Vi hittade två parkbänkar men jag med min noja kunde bara ligga och vila kroppen, klarade inte av att sova med all packning obevakad, dessutom så såg jag två turkar köra på avstånd framochtillbaka och sedan kom de och frågade mig ?Nemen tjejen, har du ingenstans att bo? Vill ni sova över hos oss, vi har en lägenhet?

Inombords gapskrattade jag. Men jag nekade vänligt och sa till Maria att vi skulle ta oss nån annanstans. Vi träffade då underbara Ampe och Kalle, dessa knäppa människor XD De var från Sthlm, det visade sig att de och Maria kände samma folk XD Vi drog runt på stan, hittade ett rymdskepp att sitta i ett tag då det var som kallast och försökte allmänt slippa undan turkar som ville köra oss nånstans/sälja knark. Det känns väldigt rasistiskt men det var faktiskt så. Det var en bil som följde efter oss, de blev sura på Kalle och Ampe när de inte ville köpa av dem. Sen träffade vi även Micke och?ehh killen i Fantomenkalsonger XD de gick omkring, klockan 7 på morgonen med en cider i handen och endast iförda skjorta, kalsonger och strumpor :P

Vi hittade en lite minipark som blev vårt ställe under dagen, Ylva, Emma, Johanna, Sara och Hanna kom också tillslut så vi slapp vara helt ensamma, de bara skrattade åt vår ankomsttid men vill man ha det billigt så XD

Sen sprang vi runt med kossan Sassa, hon slog till alla som var i hennes väg och var döpt efter mig XD Sen ändrades hennes namn till Sassår (jag krävde det)då de andra ville lägga in henne i bussen XD

Sundsvall var allmänt skitkul, fast jag var enormt trött, hoppas inte killarna trodde att jag dissade dem när jag sa att jag ville att vi skulle gå, jag orkade ju knappt stå på benen ^^

Vi skulle ju åkt ner till Ylva nere i Gävle men tyvärr så hade jag och Maria låst in våra saker på stationen som visade sig vara stängd!! Så vi fick snällt stanna kvar.

Som tur var så hade Emma ett litet hotellrum som vi alla 5 delade på, Johanna och Emma i sängen, Maria på stora kuddar på golvet, jag i en fåtölj och Ylva i en lånad fåtölj från korridoren XD Dessutom var mitt och Ylvas täcken bäst ? Gardiner! De var väldigt mjuka faktiskt :P


Lördag 08.11
Nu var det dags för Töreboda. Ylva, Maria, Hanna, Sara och jag åker ner till Uppsala där vi springer till bussen mot Enköping, bussen var tyvärr försenad också, i princip alla som åkte med den bussen skulle med på Göteborgståget så hela bussen var i uppror, vi ringde SJ och bad dem vänta tåget några minuter, de sa nej och allt krånglade, men som tur var så påverkades busschauffören av hur upprörda vi var, vi hann nämligen dit?och lagligt körde vi inte.

Men såklart, när vi satt oss på tåget han vi åka till Västerås innan det visade sig att det var ett tekniskt fel på det tåget så vi fick byta XD

SEN var vi äntligen i Töreboda!


Lördag 14.30

Den här spelningen var annorlunda.

Han bad visserligen direkt efter om ursäkt eftersom han lovade mig att sjunga den när vi fortfarande var i Sundsvall. Det var kul måste jag verkligen säga!

Tyvärr fick jag se för mycket Lasse. Ajaj.

Mamma och Sylle var nästintill creepy, de satt i ett hörn hela kvällen och tisslade och tasslade och blev förbannade då någon annan närmade sig.

Så igår morse klockan 7 på morgonen åkte jag och mamma hem till Gråbo. Sen sov jag hela dagen. Och sen käkade jag lite, satt kort vid datorn och sen sov jag igen XD

Och jag har inte ens hunnit skriva allt....oj vad mycket vi höll på med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0