Bara vara

Jaha.
Nu har man en hel veckas lov framför sig. Visst det är helt underbart härligt men jag var ju sjuk förrra veckan så gissa om jag är rastlös nu... Jag skulle bara vilja åka in till centralen och ta första bästa tåg och bara åka, komma till ett nytt ställe och utforska det. Kanske hitta nått vandrarhem att sova på över natten eller åka hem ikväll. Jag vill bara få göra något, något långt bort.
Men visst, detta känns ju verkligen jätteroligt om man är ensam, man drabbas ju av tristess ändå när man inte har någon att prata med...
Men vem ska jag ta med mig? Vem är på samma plan och kan följa med bara för att få se nått nytt? Man behöver inte göra en massa saker bara för att man åkt nånstans, det kan räcka med att bara titta in det nya och kanske hitta nån mysig restaurang nånstans. Man behöver inte ständigt vara aktiverad med massa saker. Man kan ta det lungt och bara vara.
Men vem, vem känner jag som kan det? Och då menar jag nån som inte bor i andra änden av landet. Någon här, någon utav mina vänner här hemma. Vem vågar?


Ingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0